Проект WorkLine22

Багатоцільовий робочий катер підвищеної мореплавності



Багатоцільовий робочий катер підвищеної мореплавства призначений для вирішення широкого кола завдань:

  • лоцманський катер - для доставки лоцманів, у районах морських портів, у тому числі й у суворих погодних умовах;
  • рятувальний бот - для надання допомоги тим, хто терпить лихо на воді, у тому числі і в суворих погодних умовах;
  • мале пожежне судно - для гасіння пожеж в акваторіях портів;
  • рейдовий катер - для доставки екіпажів суден, що стоять на рейді, невеликих вантажів, виконання службових, посилальних та сюрвейєрських функцій.

Корпус та надбудова судна виконані із суднобудівної сталі. Порівняно з іншими матеріалами, це дозволяє зменшити вартість, покращити ремонтопридатність, забезпечити високу міцність та мореплавність, спростити експлуатацію. При будівництві можна використовувати технології суднобудівного заводу, підприємства орієнтованого працювати з металом.

Гнучкість у вирішенні поставлених завдань забезпечується встановленням різного обладнання. Специфікації обладнання підбираються під конкретне завдання. Обладнання може встановлюватися як у процесі будівництва, і у процесі експлуатації судна.

Обводи сталевого корпусу дозволяють катеру рухатися в перехідному до гліссування режимі широкому діапазоні швидкостей. При водотоннажності близько 60 тонн максимальна швидкість може досягати 20 вузлів (37 км/год). Необхідна швидкість і потужність силової установки вибирається для вирішення конкретного завдання з урахуванням критерію "вартість - ефективність".

Корпус човна розділений на п'ять водонепроникних відсіків. При цьому машинне відділення ніяк не пов'язане з іншими внутрішніми приміщеннями. Вхід в машинне відділення - з рубки.

В якості рушіїв використовуються два гребних гвинта фіксованого кроку. Трансмісія-два Z-образних реверс-редуктора.

Приміщення для екіпажу катера - 4 двомісні каюти, два санвузли з душовими кабінами (по одному на дві каюти), є камбуз та салон. Концепція приміщень розрахована тривале перебування екіпажу на борту.

Управління катером здійснюється з ходової рубки. Інша площа рубки призначена для встановлення різного обладнання в залежності від задачі, що розв'язується.



Экстерьеры




Основні характеристики


Головні розмірення:
(попередні)
Довжина, найбільша, м 22,7
Довжина по основному корпусу, м 22
Ширина, найбільша, м 6,4
Осадка максимальна, м 1,6
Водотоннажність повна, т 65
Запас палива, м³ 6
Автономність за запасами провізії, доби 3
Екіпаж, чол 2 - 8
Швидкість судна може досягати близько:
16,0 вузлів за потужності ГД, кВт 2 x 390
17,0 вузлів за потужності ГД, кВт 2 x 436
18,0 вузлів за потужності ГД, кВт 2 x 480

Сталевий корпус спроектований для швидкохідного плавання у перехідному режимі.