Проект CatLine40P
Швидкісний катамаран для перевезення пасажирів

Катамаран із легкого сплаву призначений для перевезення до 430 пасажирів на регулярних лініях у прибережній зоні морів.
Концепція пасажирського катамарану – збереження постійної високої швидкості руху незалежно від стану водної поверхні (вітер, хвилювання). Це дозволяє забезпечити регулярність рейсів, точне дотримання розкладу руху.
У порівнянні з глісуючими суднами та суднами на підводних крилах (СПК) катамаран має дуже м'який хід при хвилюванні моря 3-4 бали. Хвильнопронизуючі обводи корпусів, велика висота борту в носовій частині забезпечують гарну морехідність. Спеціальна форма мосту (велика кілеватість) у носі покликана демпфувати ударні хвильові навантаження. Корпус судна разом з надбудовою є єдиною балкою, що має високу міцність і жорсткість, що дуже важливо для швидкохідного судна.
Таким чином, катамаран може зберігати задану швидкість за таких погодних умов, коли глісуючі пасажирські судна та СПК змушені її знижувати, у тому числі й через сильний дискомфорт для пасажирів.
Судно рухається у перехідному до глісування режимі (pre-planing). Як рушії застосовуються дві водометні (water jet) установки. Вони обладнані реверсивними соплами, що забезпечує рух заднім ходом та мають можливість відхилення реактивного струменя, що дозволяє керувати судном за курсом. Переваги водометів: відсутність кавітації на високій швидкості, відсутність кермового пристрою, простота і компактність всього пропульсивного комплексу, стійкість до пошкоджень від предметів, що плавають у воді, менша осадка.
Екстер’єри
Судно має дві пасажирські палуби. Головна палуба – салон економ класу на 248 пасажирів, два санвузли, бокси для багажу, комора, каюта для персоналу. Крім того, ще 38 пасажирів можна розмістити у кормі на відкритій частині палуби.
При необхідності кормова частина палуби може бути захищена знімними тентами.
Верхня палуба - салон першого класу на 144 пасажири, два санвузли, бар, салон на відкритій палубі в кормі. Обидві палуби мають балкони з правого та лівого борту. Палуби з'єднані один з одним двома внутрішніми трапами в носі та в кормі.
Ходова рубка винесена вперед для покращення огляду. Екіпаж з 4-6 осіб розміщується у трьох двомісних каютах. Також є салон екіпажу, місце для підігріву їжі.
Якірні та швартовні пристрої знаходяться на носовій та кормовій частинах палуби. Катамаран обладнаний необхідними засобами зв'язку та навігації, а також рятувальними засобами за кількістю пасажирів та екіпажу на борту.
Посадка та висадка пасажирів відбувається за допомогою чотирьох (по два на кожний борт) гідравлічних підйомних трапів.
Основні характеристики

Головні розмірення: | |
---|---|
(попередні) | |
Довжина найбільша, м | 43,2 |
Довжина по основному корпусу, м | 41,2 |
Ширина найбільша, м | 12,7 |
Водотоннажність, т | 200 |
Осадка, м | 0,95 |
Головний двигун | |
MTU 12V4000M73L, кВт | 2 х 2160 |
Генератори, кВт | 2 х 60 |
Швидкість ходу, уз | 30-32 |
Пасажири, чол | 430 |
Екіпаж, чол | 4-6 |
Паливо, м³ | 40 |
Прісна вода, м³ | 7 |
Матеріал корпусу та надбудови - алюмінієвий сплав.