Проект SpeedLine19P

Швидкісне пасажирське судно



Проблема швидкісних пасажирських перевезень на річках, озерах та у прибережній зоні морів, на сьогоднішній день, стоїть досить гостро. "Крилатий флот" побудований в СРСР вичерпав свій ресурс і підлягає заміні. При тому, що СПК є найефективнішим судном з точки зору витрат потужності на доставку пасажира з найбільшою можливою швидкістю, на даний момент в Україні немає можливостей для розробки та будівництва такого класу суден. Серйозні дослідження з питань гідродинаміки, вагової культури, міцності та застосовуваних матеріалів виводять процес проектування та будівництва СПК на рівень практично авіаційних технологій (як було і в СРСР). Це неможливо без серйозної державної підтримки та фінансування подібної програми.

Інший шлях - створення невеликого, простого, порівняно дешевого пасажирського судна, що рухається в перехідному до глісування режимі. За ефективністю таке судно, звичайно, поступатиметься СПК, але за вартістю розробки та будівництва матиме незаперечну перевагу. При цьому застосовувані матеріали (корпус – сталь, надбудова – АМг) та технології дозволяють здійснити будівництво на будь-якому суднобудівному підприємстві.



Екстер’єри


Опис судна. Судно призначене для перевезення пасажирів внутрішніми водними шляхами та в прибережній зоні морів.

SpeedLine19P - сталеве однокорпусне судно з надбудовою з алюмінієвого сплаву. Ходова рубка винесена вперед для кращого огляду. Салон для перевезення пасажирів розташований на верхній (головній) палубі. Машинне відділення розташоване в кормовій частині корпусу та відокремлено водонепроникними перегородками. Необхідні цистерни палива, прісної води та стоків змонтовані в середній частині корпусу та є вкладними.

Головні двигуни – два реверсивні дизель-редукторні агрегати. Є окремий дизель - генератор (якщо потрібно). Якірне та швартовне пристрої знаходяться на носовій та кормовій частинах палуби. Судно обладнане необхідними засобами зв'язку та навігації, а також рятувальними засобами за кількістю пасажирів та екіпажу на борту.

На судні може бути встановлена система припливної вентиляції та кондиціювання.

Посадка та висадка пасажирів здійснюється за відкидними трапами в кормовій частині судна.

Спальних місць для членів екіпажу не передбачено.



Основні характеристики

Головні розмірення:
Довжина найбільша, м 19
Ширина найбільша, м 5,7
Водотоннажність, т 37
Осадка корпусом, м 1,16
Головний двигун
VOLVO PENTA D16 MH Rating 1, кВт 2 х 478
Дизель – генератор, квт до 30
Швидкість ходу:
Максимальна, зв'язок 23
Експлуатаційна, зв'язок 22
Пасажири, особа 80
Екіпаж, чол 2
Паливо, м³ 5
Прісна вода, м³ 1

Матеріал корпусу - суднобудівна сталь
з межею плинності 320 МПа (А32)

Матеріал надбудови - АМг