Проект MotorLine143

- мала корпоративна яхта



Розвиток малого та середнього бізнесу в Україні та країнах СНД призвів до становлення так званого середнього класу, тобто певної соціальної групи, яка складається з людей, які, як і в розвинених країнах, можуть дозволити собі вкладати значну частину доходів в організацію свого дозвілля, хобі та розваг. У світі Боутінга саме ця група є основним споживачем моторних та вітрильних яхт завдовжки від 10 до 15 метрів. Яхти таких розмірів можуть також виступати як корпоративні для невеликих компаній.

На Українському ринку даний клас яхт представлений, в основному, швидкісними пластмасовими серійними катерами, що глісують, у тому числі і від провідних світових виробників. Характерними їх рисами є стрімкий дизайн, висока швидкість ходу (близько 30 вузлів), використання форсованих дизелів великої потужності, типові гостро-вилиці обводи, розраховані на розвинене глісування, високу якість обробки, серійність, ім'я виробника. Здавалося б, чого? Якщо Ви, над усе цінуєте швидкість на воді, тоді, звичайно, все гаразд. А якщо ні? Поговоримо про те, що не пишуть у рекламних проспектах.

Швидкість. Корпуси та органи управління цих судів оптимізовані для руху в глісуючому та перехідному режимах. В умовах відмінних від штилевих, швидкість доводиться значно знижувати через великі ударні навантаження (у тому числі і на пасажирів). Проте, при водотоннажному плаванні при значному хвилюванні ці корпуси не мають ні нормальної керованості, ні будь-якою мореплавністю. До того ж дизелям із турбонаддувом протипоказана тривала робота на малих обертах.

Комфорт. Специфіка швидкісного судна не дозволяє створити при даних розміриннях по-справжньому комфортні умови для розміщення пасажирів, внутрішні приміщення виходять зазвичай «затиснутими».

Ексклюзив. Яхти даних розмірів будуються великими серіями, що, враховуючи специфіку склопластикового виробництва (застосування великої кількості матриць та кондукторів), унеможливлює будівництво судна «під майбутнього власника».

Витрата палива. Велика.

Але існує і інша генерація моторних яхт, особливо поширена у країнах північної Європи. Це водотоннажні не швидкісні яхти зі сталі. Головні їх особливості – великий обсяг внутрішніх приміщень, гарна мореплавність, економічність. Будуються такі судна в основному на верфях Голландії та Німеччини малими серіями, з урахуванням побажань конкретних замовників, благо, що технологія роботи з металом дозволяє вносити значні зміни, як до екстер'єру, так і до елементів інтер'єру судна за невеликих витрат.

Проект моторної яхти MotorLine143 є прикладом саме такого підходу до створення малого судна, де на чинне місце поставлена ефективність, аналіз традицій світового яхто-будування, досвід Миколаївських яхто-будівних підприємств.

Корпус яхти сталевий, має закруглену вилицю змінного радіусу (зменшується до корми), значну кілюватість у носі та розвинену систему бризко-відбійників. Обводи оптимізовані для руху у водотоннажному та перехідному до глісування режимі (до 19 вузлів).

Поперечна система набору та проста конструкція корпусу дозволяють якісно сформувати його практично на будь-якому суднобудівному підприємстві.

Пост управління знаходиться біля кормової стінки рубки на височині. Тут розміщені прилади управління судном, навігації та зв'язку. Від впливу негоди місце рульового захищене склінням з акрилового оргскла та напівжорстким тентом. Встановлено склоочисники морського виконання.

У носовій частині палуби розміщено якірний пристрій, який складається з якірно-швартовного брашпиля, якоря Брюса якірного ланцюга, ланцюгового ящика. Швартовний пристрій складається з носових та кормових клюзів та кнехтів.

У машинному відділенні встановлено (у базовому варіанті) головний двигун VOLVO PENTA ТАМD41Н потужністю 146 к.с., дизель генератор потужністю до 16 кВт, необхідне насичення для обслуговування загально-судових систем. Тут розташовані вбудовані в корпус паливні цистерни. За бажанням замовника яхта може бути обладнана системою клімат-контролю.

Масштабованість. Ідеологія проекту дозволяє в широких межах змінювати деякі характеристики яхти.

Швидкість. При переході на дво-вальну установку з двома потужнішими дизелями судно виходить у перехідний до глісування режим і здатне досягати досить значних швидкостей. Так, наприклад, при встановленні двох дизелів потужністю по 300 к.с. можливе досягнення швидкості до 19 вузлів. При цьому для збереження водотоннажності надбудова та деякі елементи корпусних конструкцій (платформа, перебирання) повинні бути виконані з алюмінієвого сплаву.




Екстер’єри

Екстер’єр тяжіє до сучасних тенденцій, при цьому не несе в собі ніякого непотрібного прикрашення.


Крім наведеного тут базового варіанту екстер'єру, можливий варіант з флайбріджем на якому розміщений пост управління (бажано для швидкісної моделі).






Планування та інтер’єри

При довжині 14 метрів всередині розміщуються три повнорозмірні каюти (включаючи каюту власника), два гальюна з душовими, камбуз, просторий салон


Каюта власника розташована в кормі. Обладнана двоспальним ліжком, кріслом, необхідною кількістю шаф, телевізійною панеллю. У санвузол вбудована циліндрична душова кабіна діаметром 900 мм.

Салон знаходиться над машинним відділенням, в районі скління рубки. Стіл в салоні складаний, присутня телевізійна панель. У ніс від машинного відділення - дві гостьові каюти, камбуз, другий санвузол з двома входами.

Замовнику надається можливість вибору порід і фактури дерева, основних оздоблювальних і оббивних матеріалів. Можливе коригування планування приміщень їх кількості, рівня комфорту, кількості і розташування санвузлів і т. д.

Планування палуби виконано з урахуванням створення максимального комфорту перебування пасажирів і зручності роботи екіпажу. У кормовій частині просторий, добре захищений кокпіт, обладнаний диванами і розкладними столами, купальний майданчик виконаний з пониженням. Кокпіт накритий стаціонарної жорстким дахом.


Наш підхід до проектування і будівництва яхт, дозволить вам отримати судно, відповідне Вашим індивідуальним вимогам, побачити втілення того про що ви мріяли все життя.



Основні характеристики

Основні характеристики судна, наведені нижче, є попередніми
і підлягають уточненню в період розробки проекту

Головні розмірення:
Довжина найбільша (LOA), м 14,3
Довжина по основному корпусу, м 13,8
Довжина ватерлінії (LWL), м 12,56
Ширина найбільша (Вmах), м 4,49
Ширина ватерлінії (BWL), м 3,83
Висота борту на міделі, м 2,37
Осадка (50% запасів) носом, м 0,9
Осадка (50% запасів) кормою, м 1,28
Водотоннажність (50% запасів) (Displ), м³ 16
Дальність плавання запасами палива, миль 1000
Автономність плавання:
за запасами палива та масла виходячи
з дальності
плавання
за запасами провізії та води не більше 5 діб
в режимі
плавання
Головний двигун:
VOLVO PENTA ТАМD41Н, л.с. 146
Швидкість ходу, уз. 9,6
VOLVO PENTA ТАМD63L, л.с. 2 x 310
Швидкість ходу, уз. 19
Генератор PANDA18NE, кВт 16
Запаси:
Дизельного палива до 1,8 м³
Прісної води до 1 м ³
Екіпаж 6 чол.