Проект MotorLine16D

Daily diving boat


Основне призначення судна – проведення одноденних дайв турів протягом світлого часу доби. Залежно від умов на дайв-сайтах, можливе проведення як одного занурення протягом туру, так і кількох. У представленій комплектації судно може забезпечити до шести занурень дванадцятьох осіб на глибини, що не перевищують дванадцять метрів. На великі глибини кількість занурень визначається необхідними паузами між зануреннями та залежить від глибин. Для забезпечення занурень представлена комплектація передбачає місця встановлення 12-літрових балонів високого тиску з робочим тиском 225 кг/см² та компресор високого тиску, продуктивністю 450 л/хв з електроприводом. Електроенергія живлення компресора та інших потреб виробляється дизель-генератором потужністю 30 кВт.

Можлива комплектація судна компресором меншої продуктивності з відповідним зменшенням числа денних занурень або компресор може не встановлюватися, і занурення забезпечуються прийнятими на борт балонами, заповненими повітрям до робочого тиску.

Виходячи зі швидкості судна та протяжності світлого часу доби в різних широтах у різні пори року, дайв-сайти можуть бути розташовані від 30 до 80 миль від точки базування судна.

На судні встановлюється необхідне навігаційне обладнання та засоби радіозв'язку згідно з Відомістю постачання. Також передбачено рятувальні засоби у необхідній кількості.

Підготовка до занурень дайверів проводиться на дайдеку в кормовій частині судна. Дайвдек захищений від прямих сонячних променів м'яким тентом. Балони розміщені в касетах на кормовій переборці надбудови, звідти вони подаються на дві лави, де збирається спорядження. Між лавами по ДП розташований стіл для розміщення спорядження, його регулювання та обслуговування. Вхід у воду і вихід з неї проводиться з кормового майданчика, накритого ґратчастим настилом з дерева і з двома відкидними трапами. На зовнішньому периметрі майданчика з боку води встановлюється релінг, за який дайвери можуть триматися в очікуванні занурення або черги доступу на трап.

У надбудові передбачено салон, з напівм'якими диванами та обідніми столами, в якому пасажири розміщуються на переході до місця занурень, відпочивають між зануреннями, обідають. У разі погіршення погодних умов салон виконує роль укриття. Також в салоні знаходиться обладнане місце для розігріву їжі, з холодильником для продуктів і напоїв.

Усередині салону, відокремлені від нього металевими вигородками з водонепроникними дверима, розташовані санвузол з унітазом та умивальником та комора для спорядження.

На палубі надбудови можливе розміщення шезлонгів для відпочинку та прийому сонячних ванн. Палуба огороджена жорсткою леєрною огорожею, доступ туди здійснюється по похилому трапу з носової частини судна

Управління судном здійснюється з рубки, де встановлені необхідні для цього прилади та обладнання. Вхід у рубку і розташовану під ними каюту екіпажу, обладнану двома спальними місцями, виготовляється із салону через водонепроникні двері. Доступ до машинного відділення також здійснюється із салону через водонепроникний люк.

Крім забезпечення дайвінгу, судно може бути використане для проведення екскурсій та різних видів відпочинку на воді. Необхідна комплектація обладнання визначається, виходячи з умов застосування.


Екстер’єри

Візуальна концепція екстер’єру - у руслі сучасних уявлень про традиційну моторну яхту



Основні характеристики


Головні розмірення:
Довжина найбільша, м 17,4
Довжина КВЛ, м 15,2
Ширина, м 4,9
Висота борту, м 2,05
Осадка, м 1,2
Водотоннажність, м³ 28
Дальність плавання
за запасами палива, миль 980
Автономність плавання:
-за запасами палива, доби 4
-за запасами провізії та води, доби 1
Швидкість ходу, уз
Головний двигун, л.с. 2⠀x⠀85
або 1⠀x⠀107
Генератор, кВт 1⠀x⠀30
Компресор високого тиску, л/хв 450
Екіпаж, чол. 2
Пасажири, чол. 12